mandag 10. april 2017

Påskepynt

I helgen fant jeg frem kassen med påskepynt. Barna var ivrige etter å pynte, ihvertfall eldstemann. Alle de gule påsketippene ble plassert på samme hylle i stuen. Lillebror og lillesøster var egentlig best på å tømme alt innhold ut av kassen. Vi har ikke mye påskepynt. Jeg venter hvert år i spenning på hva barna har laget i barnehagen og nå på skolen. Skolegutten har i år laget en utrolig fin krans som er et av de gule bidragene til pynten. Jeg for min del, står stort sett for det hvite, sorte og grønne. Her hjemme har vi laget gipsegg og spist egg som bare det, for å lage pynt til dekorasjon. Vi har også knust en hel del egg...





I fjor brukte vi en eggkartong som påskedekorasjon. Den likte jeg såpass godt at den kom på bordet i år også. Men denne gangen har den blitt fyllt med vaktelegg, fjær, grønne lys og egg. Eggene har vi laget lysholdere av og noen har vi trykket "god påske" på med stempelbokstaver. Det er koselig med påskepynt her hjemme mens vi venter på at vi også kan ta ferie. God påske!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar