mandag 15. april 2013

Endelig!!!

Etter å ha lett i over et år på loppemarkeder, finn.no og andre bruktbutikker har jeg endelig fått tak i kommoden min. Hurra hurra hurra (og tusen takk til min snille mann)! En gammel kommode i heltre.



Helt siden før vi pusset opp gangen har jeg tenkt at jeg skulle ha en slik kommode i gangen. Det var derfor litt rart å endelig få den i hus og se at den ikke var helt den fargen jeg hadde sett for meg.


Jeg trodde nemlig kommoden var ubehandlet, men den er tydeligvis oljet eller noe, så derfor skal den få seg en omgang med pussing slik at treverket blir litt lysere. Litt mer lik farge som korgen som står oppå. Kanskje den skal lutes også? Hva med håndtakene, bevare eller bytte ut? Endelig er den i hus ihvertfall. 



5 kommentarer:

  1. Disse kommodene er SÅ fine!:) farmoren til mannen min har en slik og jeg sikler såå etter den hver gang vi er på besøk! ;)

    Ha en toppers Tirsdag,
    Klemmis fra Jatte♥

    SvarSlett
  2. Veldig fin kommode! Mamma og pappa har samme type i skap. Da de overtok den pusset de av 3-4 lag med maling i forskjellige farger og oljet den (tror jeg) selv.
    Lykke til med pussingen!
    Ingrid

    SvarSlett
  3. Ligner jo litt på den jeg fikk av mamma...Synes din ser fin ut allerede, jeg!

    Maria

    SvarSlett
  4. Slike kommoder er så vakre!
    Kjekt når en endelig finner noe en har lett etter lenge, lønner seg med god tolmodighet.
    Lykke til i utfordringen.
    Ha en fin tirsdag!

    SvarSlett
  5. For en vakker kommode!
    Husker vi hadde en lignende i mitt barndomshjem!
    NydeligFlott <3
    Ønsker deg en strålende helg
    og lykke til i nib´s utfordring!
    Klem fra Julie :-)

    SvarSlett